Ugrás a fő tartalomra

Szabó Péter: Van élet a halál előtt!

Szeretem azokat a könyveket, amiknek értelme van. Nos, ez sajnos nem az a könyv. Bíztam abban, hogy tud valamit jót mondani, valami inspirálót, amitől rájövök arra, amit amúgy is tudok, minthogy van élet a halál előtt. De nem tudott.
  Utálom, ha egy író nagyon vicces akar lenni. Mert, ami egy előadáson vicces, az sajnos leírva nem mindig vicces. Sajnos nem jött át a poén, amikor viccelni akart. Márpedig akart, úgy tíz oldalanként, tehát legalább 16-szor a könyv folyamán. Már a Dalai láma könyvénél is elmondtam, hogy nagyon nem rajongok azért, ha egy rövid könyv teli van ismétléssel, most elmondom újból. Egy 160 oldalas könyvnél ultragáz, ha négy oldalas fejezetek után, két oldalban megismétlik ugyanazt. Mint „kiemelt okosság, amit véss az agyadba”. Idegesítő, de túl lehet lendülni rajta. De.
 Nos, Szabó Péter, elhiszem, hogy remek előadó, hogy szóban ez tök jó, de nem tud írni. Durván nem tud írni! Egy szakirodalom, mert, hogy ez annak számít, szerintem elbír egy kis viccet, egy kis „ez történt itt” történetet, vagy sztorizgatást. Elbír, komolyan, nincs vele gond. Ha nem csak ebből áll! Nem érzem azt, hogy én poéntalan volnék, bár tény, hogy vannak viccek, amiket nem értek, de itt kicsit túlsúlyba volt a sztorizgatás, a vicc mesélés. És a szmájlik. Na, igen, egy szakkönyv nem bír el szmájlikat. Tudom, tudom 21. században élünk, és kell a mosolyjel, hogy értsd, hogy poénos vagyok, de ne már. Egy szakirodalom, amivel ösztönözni akarsz embereket, amikkel azt akarod elérni, hogy kapja össze magát, váltson, és kövesse az álmait, abba ne rakjál már mosolygós fejeket… De komolyan. Irtó gáznak éreztem, én éreztem kínosnak, amikor olvastam!
De, hogy kiemeljem a pozitívumát a könyvnek, mert azért volt ilyen is:
 Ha már sztorizott, nem csak a habos babos dolgokat. Tehát nem mindenkinek jött be a váltás, volt, aki ezt beszívta. Ez amúgy amit hiányoltam az amerikaiaknál, hogy nincs ott az, hogy „Igen, anyus lehet, hogy az álomkövetésbe bele fogsz rokkanni”
 Egy csomó idézetet olvashattam. Amiknek nagyrészt rohadtul nem volt köze a könyvhöz, de jók voltak!
 Rövid volt! 160 oldal, feltehetően, ha elérte volna a 200 oldalt félbehagytam volna, mert kicsit idegesítő volt.
 Oh igen, voltak benne képek, mármint ábrák. Abból egy volt hasznos, de amúgy érdekes volt, és azzal is gyorsabban lehetett haladni az olvasással!

 Tehát összességében ez a könyv, nem könyv. Nem szakirodalom, nem ad tanácsot, amit mégis ad egy kis szeletkét, azt folyamatosan ismételgeti, tehát ezt jó alaposan belevési a fejedbe. Csakhogy, mire valamit belevés eldob egy olyan mondatot, amivel relatíve megöli az előzők értelmét.
Áh, igen-igen, a kedvenc mondatom, ami kb. 3 oldalanként szerepelt, hogy „megerőszakolni magunkat, hogy munkába menjünk”…wtf? Értem, hogy azt akarta mondani, hogy változtass, ha gáz a munkahelyed és utálod, hogy oda be kell menned, de ez az önmegerőszakolás nekem olyan furán jött ki folyamatosan, hogy mindig hátrahőköltem, hogy „miatököm?”


Belbecs: 2/5

El lehet olvasni, de nos nem sok értelme van. Azt mondja, mint minden önsegítő könyv, csak pocsékul megfogalmazva. Szegénynek nincsen túlzottan nagy gyakorlata az írásba, vagy csak kellett a pénz nem tudom, de ez valami borzalmas volt. millió jobb könyv van a témába, úgyhogy ha lehet ne EZT olvasd.

Külcsín: 1/5

A borító okés, bár nincs semmi köze a könyvhöz, de elmegy ez a napsütésbe élvezkedő nő rajta. Belül viszont valami borzalmas. Legalább három-négy betűtípus és nagyság váltakozik, folyamatosan ismétli magát, és vannak benne ilyen hipp-hopp üres lapok, mert ott volt vége a szövegnek és akkor kihagyja….. nem túl igényes, ebben maradjunk.


Fülszöveg:

Nem az a helyes kérdés, hogy mi van a halál után, vagy hogy mikor fogunk meghalni, hiszen ezt nem mi fogjuk eldönteni, hanem az, hogy mit tehetünk addig, amíg élünk? Meggyőződésem, hogy az egyik legnagyobb felfedezés az életünkben az lehet, hogy van élet a halál ELŐTT!
Ahelyett, hogy azzal foglalkoznánk, mikor fog véget érni az életünk, és mi fog történni azután, sokkal jobban tesszük, ha arra koncentrálunk, mi mindent tehetünk ma, holnap, minden egyen napon, amit addig ajándékba kapunk.
Mindenkinek van választása, hogy mit kezd az életével, még akkor is, ha a többség ezt nem így látja, és azt gondolja, az élet az, ami csak úgy megtörténik velünk. Ez a könyv segít, hogy megtaláld a küldetésed, ezáltal kihozhasd az életedből mindazt, ami benne van. Hiszen igenis van élet a halál ELŐTT!



Eredeti megjelenés éve: 2014
Kiadó: Guruló Egyetem
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 160
Kötés: Puhatáblás
ISBN: 9789630856416

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é