Ugrás a fő tartalomra

Veronica Roth: A beavatott





Fülszöveg:

EGYETLEN DÖNTÉS
alapján megtudhatod, kik az igazi barátaid
EGYETLEN DÖNTÉS
meghatározhatja az értékrendedet
EGYETLEN DÖNTÉS
örökre megmutathatja, kihez és mihez vagy hűséges
EGYETLEN DÖNTÉS, AMELYTŐL MEGVÁLTOZOL
Beatrice Prior az antiutópisztikus Chicagóban él: az itteni társadalom öt csoportra tagolódik, melyek mindegyike egy-egy erény kiművelését írja elő tagjai számára. Ők az Őszinték, az Önfeláldozók, a Bátrak, a Barátságosak és a Műveltek. Az év egy bizonyos napján a mindenkori tizenhat éveseknek el kell dönteniük, melyik csoporthoz kívánnak tartozni. Ennek kell szentelniük életük hátralevő részét. Beatrice ingadozik aközött, hogy a családjával maradjon-e, vagy végre önmagává váljon. Ez a két lehetőség kizárja egymást. Végül olyan döntést hoz, amely mindenki számára meglepetést jelent – még önmagának is.


Vélemény és miegymás:

 Először is kiemelném, hogy recenziós példány, és köszönöm a Ciceró Kiadónak a lehetőséget, hogy elolvashattam :) Nem biztos, hogy amúgy mostanában sikerült volna sort kerítenem rá.
Na akkor, a borító nagyon tetszik, abba bele is szerettem rendesen. Őszintén a hossza először egy kicsit feszélyezett, nekem egy könyv általában kétszáz oldal körüli (attól még nem félek), ez meg négyszázhuszonkilenc oldal, úgyhogy dupla annyi.  Aztán megijedtem mert egy trilógia első része, és féltem hogy ott függni fog csak úgy a vége, hogy és ...azt nem szeretem, pláne, hogy manapság ki tudja kiadják-e minden részét egy sorozatnak. Ennek remélem igen!
Disztópia, elég elkeserítően pocsék világrenddel. Próbáltam rájönni, arra hogy miért alakult ez a besorolás náluk, és ki volt az aki azt hitte, hogy ebben van ráció, mert nincs. Mert ahogy mondta is Tris, az a normális ha mindenkiben mindenből van. Legyen bátor, legyen őszinte, legyen önfeláldozó, barátságos és művelt, az egység lenne a jó nem széttagolás. Legalábbis logikus gondolkodás szerint.
Nagyon tetszett ez a szimulációs dolog is, ami a bátorságpróbáknál volt, bár már lehetett sejteni, hogy ott lesz majd gubanc pláne, amikor még Tris anyja is kéréssel fordul a lánya felé, hogy beszéljen a bátyjával. Tehát azért a könyv felénél lehetett tudni, hogy mi lesz a gubanc.
Pasik: Négyest imádom, nagyon aranyos, mellékesen mivel ugyebár Tris a főhős, folyamatosan kombináltam, hogy kivel fog összejönni :D Vagy még két srácra sikerült olvasás közben rámondanom, hogy ja tuti az lesz...Négyesre egy csomó ideig nem gondoltam, ezek a szerelmi ügyek nekem magasak :D
Tehát tetszett annak ellenére, hogy az alapelgondolást nem értem. De hát lehet  a folytatásokban majd felvilágosul előttünk a homály :D

Kedvenc szereplő: Négyes
Utálom szereplő: Eric (szerintem egy egoista, talpnyaló :P)
Akit megsirattam: Al

Helyszínek: Nagyon tetszett a Bátrak központja meg a beavatás fázisai is. Mondjuk azért elég frusztráló közeg az. Na mondjuk a Műveltek makulátlan bázisa sem egy felemelő látvány :P Valószínű, hogy a Barátságosok kis tanyái a legjobbak :D

Mi lennék, ha ott élnék abban a világban:
Bátor: Nem, semmi esetre sem, nem vagyok egy bátor jellem.
Őszinte: Hát kérdéses, azért én sem vagyok mindig az...
Művelt: Ha ezt mondanám egoista lennék :P
Önfeláldozó: Egy kicsit
Barátságos: Ez is egy kicsit
Biztos én is mindegyik vagyok, egy kicsit mindből, egyikből se túl sokat. Az egészségtelen volna ;) Úgyhogy feltehetően csoport nélküli és kivágnának a fenébe :D

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Margareta Magnusson: Végső rendrakás svéd módra

Joggal kérdezhető, hogy az ember 32 évesen, miért olvas olyan könyvet, ami arról szól, hogy miként takarítsd ki magad után, az életedet, hogy aztán a gyerekeidnek, unokáidnak, ne az maradjon meg belőled, hogy mennyi holmid volt, hanem az emlékek.  Hogy miért olvastam? Mert, miért ne? Ugyan nem tervezek meghalni, de ismerjük be, hogy a 21. században sem működik máshogy az élet, tehát hopp meghalhat az ember, akár minden előjel nélkül is. És be kell ismernem, ha valamikor bekövetkezik (mint tudjuk, a halál az egyetlen biztos pont az életünkben), akkor én sem szeretnék teher lenne. Sem a cuccaimmal, sem egyéb dolgaimmal. Plusz érdekelt, hogy erről miként gondolkozik Margareta. Cikket persze olvastam már vele, és az meglehetősen felkeltette az érdeklődésem a téma iránt, de szerettem volna ezt könyv formában is, kicsit bővebben elolvasni.  Ami mindenképpen megfontolandó, a könyv olvasása után, hogy bevezessek én is egy dobozt, hogy "HALÁLOM UTÁN KIDOBANDÓ" felirattal. Olyan do

Lauren Blakely: Kőkemény

G ondoltam, hogy a wellness-re valami könnyed kis könyvet fogok magammal vinni. Ezt a könyvet, már tavaly is néztem, hogy annyira gáz a borító, a fülszöveg és a cím, hogy ezt olvasnom kell. Persze pénzt nem vagyok hajlandó érte adni, de hála az égnek a közelemben kölcsönkérhető volt. Itt is, köszi AniTiger! Kezdjük is a külcsínnel, ha már így azt emeltem ki. Külcsín: 2/5 És meg is mondom mi ez a pontozás. Az 5 nálam az lenne, ha egy ütős és kellemes, a könyvhöz illő borítót kap a könyv, ha van egy szerkesztő, egy akárki, aki átolvassa a könyvet és kijavítja az elütéseket, és a helyesírási hibát, ha egy könyvet jó kézbe venni. Tehát ez lenne az 5 pontos külcsín. Jelen esetben, a borító botrányos, a kiadói marketing botrányos volt, a fülszöveg szintén botrányos. És igen, azért a helyesírást át kellett volna valakinek nézni. 2 pont, mert sokkal több elütést vártam. De körülbelül ennyi a pozitív dolog a könyv kivitelezésében.

Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása

Hmm, jó is ez a könyv, meg nem is. Gyorsan végig lehet rajta futni, és vannak benne információk, de nekem, azaz érzésem támadt, hogy mond is valamit meg nem is. Anorexia és bulimia mondjuk jóval többet szerepelt benne, mint a túlsúly vagy túlevés például. És kétlem, hogy az emberek nagyobb százalékát sújtaná ez a két betegség, és nem a túlsúly, és túlevés…  Minden esetre érdekes könyv. Érdemes elolvasni, mert egy csomó fontos dolgot megtud az ember. Mint például, hogy az evés az emberek egy hányadában úgy működik, hogy esznek, mert unatkoznak, vagy esznek, mert szomorúak, vagy esznek, mert vidámak. Amúgy én általában a hangulat kompenzáláskor könyvet szoktam venni nem enni. Ennek ellenére nem mondom, hogy nincs mit csiszolni a saját életmódomon, és nincs helye annak, hogy változtassak. Már csak anyagi és egészségügyi lehetséges problémák miatt is.  Ami viszont nekem kicsit abszurd volt, hogy vannak emberek, akik havi x száz ezer forintot költenek kajára (már ez is abszurdum az é